Ads 468x60px

26 November 2012

Για να αδυνατίσετε, χρειάζεστε πρώτα μία περίοδο προσαρμογής


Λένε πως η εξάσκηση οδηγεί στην τελειότητα – και ως φαίνεται αυτό ισχύει για το αδυνάτισμα και την διατήρηση των νέων κιλών…



Αυτό τουλάχιστον έδειξε μία νέα μελέτη, στην οποία οι γυναίκες που πέρασαν πρώτα από μία περίοδο προσαρμογής διαρκείας 2 μηνών, κατόρθωσαν να αδυνατίσουν αλλά και να διατηρήσουν το νέο τους βάρος για έναν χρόνο, δίχως δίαιτα.



Οι ερευνητές πιστεύουν ότι το κλειδί ήταν το ότι οι γυναίκες έκαναν μικρές, γρήγορες προσαρμογές στις διατροφικές τους συνήθειες πριν αρχίσουν αυστηρή δίαιτα.


Όπως γράφουν στην «Επιθεώρηση Συμβουλευτικής & Κλινικής Ψυχολογίας» (JCCP) ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Στάνφορντ, επιστράτευσαν 267 υπέρβαρες ή παχύσαρκες γυναίκες, οι οποίες είτε άρχισαν αμέσως δίαιτα είτε πέρασαν πρώτα οκτώ εβδομάδες μαθαίνοντας «τεχνικές συντήρησης» και μετά άρχισαν δίαιτα.


Οι εθελόντριες της δεύτερης ομάδας έπρεπε, μεταξύ άλλων, να ζυγίζονται καθημερινά για να βλέπουν πως οι διαφορετικές διατροφικές συνήθειες επηρέαζαν το σωματικό βάρος τους.
Και οι δύο ομάδες ολοκλήρωσαν ένα πρόγραμμα αδυνατίσματος διαρκείας 20 εβδομάδων, το οποίο συμπεριελάμβανε και γυμναστική. Η μέση απώλεια βάρους και στις δύο ομάδες ήταν περίπου 9 κιλά (το σχεδόν 9% του αρχικού σωματικού βάρους).


Έπειτα από έναν χρόνο, όμως, οι εθελόντριες που είχαν κάνει πρώτα την «πρόβα», είχαν ξαναπάρει κατά μέσον όρο μόλις 1,5 κιλό έναντι των 3,5 που είχαν πάρει όσες άρχισαν αμέσως δίαιτα.
«Αυτές οι οκτώ εβδομάδες ήταν σαν μία πρακτική άσκηση», δήλωσε η δρ Μικαέλα Κίρναν, ερευνήτρια στο Κέντρο Έρευνας της Πρόληψης της Ιατρικής Σχολής του Στάνφορντ. «Διαπιστώσαμε ότι αφ’ ενός δεν εμπόδιζαν διόλου την προσπάθεια αδυνατίσματος, αφ’ ετέρου καθιστούσαν πιο επιτυχημένη τη φάση της διατήρησης του νέου βάρους».


Και συνέχισε: «Το να χάσει κάποιος πολλά κιλά απαιτεί μεγάλη προσπάθεια και συγκέντρωση στον στόχο του, και οι περισσότεροι δεν αντέχουν μακροπρόθεσμα την πίεση.
»Η μέθοδος που δοκιμάσαμε τους διδάσκει πως να κάνουν μικρές, γρήγορες προσαρμογές, οι οποίες τους βοηθούν να διατηρήσουν το νέο βάρος δίχως ιδιαίτερο κόπο».


Οι προσαρμογές συμπεριελάμβαναν να αναζητήσουν και να εντάξουν στο διαιτολόγιό τους λίγων λιπαρών ή λίγων θερμίδων εκδοχές των αγαπημένων τους τροφίμων, που να τους αρέσουν εξίσου με τα παχυντικά, ούτως ώστε να μην αισθανθούν στέρηση όταν αρχίσουν τη δίαιτα.


Έμαθαν επίσης να απολαμβάνουν σποραδικά μικρή ποσότητα από τις αγαπημένες τους παχυντικές λιχουδιές (λ.χ. ένα κομματάκι σοκολάτα, μία φορά την εβδομάδα), να ζυγίζονται καθημερινά την ίδια ώρα ούτως ώστε να μάθουν σταδιακά πως επηρεάζεται το σωματικό βάρος τους από τις κρίσεις πολυφαγίας και την κατακράτηση υγρών και να κάνουν μικρούς περιπάτους των 10 λεπτών, δύο ή τρεις φορές την ημέρα.



0 comments:

Post a Comment